Нормативні документи

МОН починає дебюрократизувати роботу шкіл

Відтепер департаменти (управління) освіти не можуть вимагати звіти щодо проведення виховних, позаурочних, позашкільних заходів, що не передбачені законодавством, також не дублюватимуться на паперовому носії документи, що вже складені в електронній формі з дотриманням усіх вимог (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/851-15).
Про це йдеться у наказі Міністерства освіти і науки України  № 1593 від 22.12.2016.
Документ було підготовлено за результатами спільного дослідження МОН та ГО «ЕдКемп Україна» – «Діти і папери: як досягти балансу у школі». В проекті взяли участь понад 9 тисяч освітян, дослідження допомогло виявили критичні точки документообігу в роботі учителів та шкільних адміністрацій (http://bit.ly/finalchildrenandpapers).
За результатами проведеного дослідження також створено робочу групу для оновлення Типової Інструкції з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності. До групи, крім співробітників Міністерства, увійшли учителі й директори шкіл та представники громадських організацій.
У першу чергу робоча група розгляне необхідність таких документів:
– «Облік дітей шкільного віку за територією обслуговування навчального закладу»;
– «Звіт про відвідування семінарів, круглих столів, тренінгів тощо»;
– «Документація з працевлаштування/продовження навчання випускників/ць 9-х та 11-х класів»;
– «Плани та звіти з проведення виховних предметних заходів».
Саме ці папери учителі під час опитування майже одностайно рекомендували скасувати. Також послідовно буде розглянуто кожен документ із номенклатури справ та процес, який передує його створенню. Це дозволить знайти оптимальні рішення для вивільнення часу освітян для роботи з учнями.
Нові механізми відпрацьовуватимуться вже у 2017 році у пілотних регіонах – Харківській та Львівській областях і м. Києві.

                                                                                                                                            
УКРАЇНА
ВІДДІЛ ОСВІТИ  ЛІОБЕШІВСЬКОЇ
РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І -ІІІ СТУПЕНЯ С.ЛЮБ’ЯЗЬ

НАКАЗ
       11.11.2016                                                                                        №107
Про підсумки проведення
тижня математики

          Згідно з річним планом роботи школи на  2016/2017     навчальний рік, з метою розвитку здібностей дітей, стимулювання їх творчого самовдосконалення, активності, озброєння їх практичним розумінням основ наук, підвищення їх інтересу до  вивчення предметів,  у школі  з 21.11. по 25.11.2016 року  був  проведений предметний тиждень  математики для учнів 5-11 класів, який включав у себе   комплекс навчально-виховних заходів, спрямованих на розвиток творчості учнів, поглиблення знань з  математики, удосконалення професійної майстерності вчителів, збагачення їхнього педагогічного досвіду.
Для ефективного проведення тижня  була здійснена  відповідна   організаційна робота.
Вчителями Шубич Н. І., Олішкевич В. П., Корець Н. Ю.  були  сплановані заходи предметного  тижня, підготовлені цікаві різноманітні завдання, які враховували вікові особливості та рівень підготовки учнів. Під час проведення заходів використовувалися різні форми і  методи роботи.
Під час проведення тижня були проведені наступні  заходи:
1. Урочисте відкриття тижня.  Загальношкільна лінійка. (Вчитель Шубич Н. І.)
2. Слайд –презентація.   Малюнки з чисел: філософські картини Сієнни Морріс.  (Вчитель Олішкевич В. П.)
3. Історична  вікторина «Видатні математики»  (Вчитель Олішкевич В. П.)
4. Змагання  для учні 9  класу  «Математичний ярмарок». (Вчитель Шубич Н. І.)
  5. Відкритий урок математики у 6 класі. Виконання всіх дій із звичайними дробами». (Вчитель Олішкевич  В. П.)
6. Змагання між учнями 10-11 класів  «Мовознавці проти математиків» (вчитель Шубич Н. І) .
7. Математичні перегони.  (6-7 клас, вчитель Олішкевич В. П.)
8. Математична гра для учнів   5 класу «Веселою стежиною командою єдиною». (Вчитель Корець Н. Ю.)
9. Заочна вікторина.  (Вчитель Олішкевич В. П.)
10. Математичне змагання восьмикласників «Один за всіх і всі за одного».  (Вчитель Корець Н. Ю.)
11. Участь в онлайн-змаганнях з усного  рахунку  «Прангміліне -2016» в рамках навчального проекту «Міксіке».
 12.  Підведення підсумків.(Вчителі математики)
Активну участь  в  тижні математики взяли   учні 10 класу Круковець І., та Абрамович  Дарина, учні 9 класу  Корець Анна, Абрамович Борис, Палючик Інна, Музика Анна  (зокрема   в розв’язуванні  цікавих задач і завдань),  учні 11 класу Нестерук Аліна (випуск стінгазети «Математика - наука молодих», Казбан Н., Сінчук В., (які показали високі результати   в  онлайн-грі  «Прангліміне»), учні  8 класу  Кушнерик Р, Кушнерик Р., Абрамович Х..,  учні 7 класу  Корецька К. (виконання малюнків  в  техніці «Числізм»), Смокович Ю.,  Кузьмич Б., Кошева Д.,     учні 6 класу Іванісік М.,  Комзюк Д.,  Бубало В.,  учні  5 класу Музика А.,  Комарчук В., Павлючик А.
Під час проведення предметного  тижня   вчителями  та учнями були  результативно  використані інтерактивні види роботи, мультимедійні презентації,  інформаційно-комунікаційні технології, що спонукало  до розвитку  пізнавальної активності учнів, підвищення інтересу до вивчення математики. 
Всі учні показали високі та достатні результати з математики, виявили лідерські якості, збагатили свої знання з предмету.
Для   заохочення до активної участі та об’єктивного оцінювання    учасників  тижня   складались рейтингові  таблиці  участі  учнів  у  проведених заходах.
  Матеріали тижня математики    узагальнені та систематизовані, зберігаються в кабінеті  математики   в окремій теці. 
25.11.2016 на урочистій лінійці, присвяченій підведенню підсумків тижня  математики, відзначені найбільш  активні та ініціативні  учні, які отримали  подяки.
  На підставі вищезазначеного

  НАКАЗУЮ:

1. Відзначити плідну роботу з організації та проведення предметного    тижня  математики.
2. Оголосити подяку за сумлінну підготовку й проведення предметного тижня вчителям  математики  Шубич Н. І, Олішкевич В. П., Корець Н. Ю.
3. На сайті школи розмістити інформацію та фотозвіти  проведених заходів.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з виховної роботи  Клімчук І. Ф.


Директор школи                                       М. В.  Кух 






Методичні рекомендації щодо викладання математики у 2016-2017 навчальному році
Додаток до листа Міністерства
освіти і науки України
від 17.08.2016р. № 1/9-437
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» у 2016/2017 навчальному році 8 класизагальноосвітніх навчальних закладів продовжать навчання за новою програмою «Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (авт. Бурда М.І., Мальований Ю.І., Нелін Є.П., Номіровський Д.А., Паньков А.В., Тарасенкова Н.А., Чемерис М.В., Якір М.С.) розміщеною на сайті Міністерства освіти і науки України (http://mon.gov. ua/activity/education/zagalna-serednya/
navchalni-programy.html
). В розділі «Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти)». За Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН від 29.05.2014 № 664, на вивчення математики у 8 класі відводиться 4 години на тиждень (2 години алгебри і 2 години геометрії).
Класи з поглибленим вивченням математики також переходять на нову навчальну програму. «Навчальну програму поглибленого вивчення математики у 8-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів» (авт. Бурда М.І., Городній М.Ф., Номіровський Д.А., Паньков А.В., Тарасенкова Н.А., Чемерис М.В., Швець В.О., Якір М.С.) розміщено на сайті Міністерства освіти і науки України (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/
navchalni-programy.html
). В розділі «Навчальні програми для 8-9 класів для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивчення окремих предметів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти)». Навчальна програма передбачає 8 годин на тиждень (5 годин алгебри і 3 години геометрії).
В основу побудови змісту й організації процесу навчання математики в 8 класі покладено компетентнісний підхід, відповідно до якого кінцевим результатом навчання предмета є сформовані певні компетентності учнів. Їх сутнісний опис подано в програмі у розділі «Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів».
У 7-9 класах вивчаються два математичних курси: алгебра і геометрія.
Основними завданнями курсу алгебри є формування умінь виконання тотожних перетворень цілих і дробових виразів, розв’язування рівнянь і нерівностей та їх систем, достатніх для вільного їх використання у вивченні математики і суміжних предметів, а також для практичних застосувань математичного знання. Важливе завдання полягає в залученні учнів до використання рівнянь і функцій як засобів математичного моделювання реальних процесів і явищ, розв’язування на цій основі прикладних та інших задач. У процесі вивчення курсу посилюється роль обґрунтувань математичних тверджень, індуктивних і дедуктивних міркувань, формування різноманітних алгоритмів, що має сприяти розвитку логічного мислення і алгоритмічної культури школярів.
На цьому етапі шкільної математичної освіти учні починають ознайомлюватися з дійсними числами. Так, до відомих учням числових множин долучається множина ірраціональних чисел.
Основу курсу становлять перетворення раціональних та ірраціональних виразів. Важливо забезпечити формування умінь школярів вільно виконувати основні види перетворень таких виразів, що є передумовою подальшого успішного засвоєння курсу та використання математичного апарату під час вивчення інших шкільних предметів. Розглядається поняття степеня з цілим показником та його властивості.
Істотного розвитку набуває змістова лінія рівнянь та нерівностей. Відомості про рівняння доповнюються поняттям рівносильних рівнянь. Процес розв’язування рівняння трактується як послідовна заміна даного рівняння рівносильними йому рівняннями. На основі узагальнення відомостей про рівняння, здобутих у попередні роки, вводиться поняття лінійного рівняння з однією змінною. Курс передбачає вивчення лінійних рівнянь, квадратних рівнянь та рівнянь, які зводяться до лінійних або квадратних. Розглядаються системи лінійних рівнянь та рівнянь другого степеня з двома змінними. Щодо останніх, то увага зосереджується на системах, де одне рівняння — другого степеня, а друге — першого степеня. Передбачається розгляд лише найпростіших систем рівнянь, у яких обидва рівняння другого степеня.
Значне місце відводиться застосуванню рівнянь до розв’язування різноманітних задач. Ця робота має пронизувати всі теми курсу. Важливе значення надається формуванню умінь застосовувати алгоритм розв’язування задачі за допомогою рівняння.
У 8 класі в темах «Раціональні вирази» та «Квадратні корені» учні ознайомлюються з функціями  , у = x2 і  та їх властивостями. Властивості функцій, як правило, встановлюються за їх графіками, тобто на основі наочних уявлень, і лише деякі властивості обґрунтовуються аналітично. У міру оволодіння учнями теоретичним матеріалом кількість властивостей, що підлягають вивченню, поступово збільшується. Під час вивчення функцій чільне місце відводиться формуванню умінь будувати й аналізувати графіки функцій, характеризувати за графіками функцій процеси, які вони описують, спроможності розуміти функцію як певну математичну модель реального процесу.
Головна лінія курсу геометрії — геометричні фігури та їх властивості.
Фігури, що вивчаються: на площині — точка, пряма, відрізок, промінь, кут, трикутник, чотирикутник, многокутник, коло, круг. Учень повинен формулювати означення планіметричних фігур та їх елементів, зображати їх на малюнку, класифікувати кути, трикутники, чотирикутники, правильні многокутники.
Однією з основних задач, що вивчається в курсі геометрії, є розв’язування трикутників. У 8 класі розглядається задача розв’язування прямокутного трикутника. Для цього вводиться поняття косинуса, синуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника, доводиться теорема Піфагора.
У 8 класі вводиться одне з найскладніших понять шкільного курсу — поняття площі. Виведення формул для обчислення площ планіметричних фігур (прямокутника, паралелограма, трикутника, ромба, трапеції, правильних многокутників) спирається на основні властивості площ. Вивчення формул площ фігур дає можливість розв’язувати низку прикладних задач.
Нагадуємо, що в навчальному процесі можна використовувати лише ту навчальну літературу, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України. Для цього слід ознайомитись з переліком навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах.
Для учнів 5 класу залишаються чинними інструктивно-методичні рекомендації, що містяться у листі Міністерства від 24.05.2013 № 1/9-368 «Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі», для учнів 6 класу залишаються чинними інструктивно-методичні рекомендації, що містяться у листі Міністерства від 01.07.2014 № 1/9-343 "Про організацію навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі". Звертаємо увагу, щодо навчальної програми з математики внесено зміни, на які слід зважати при роботі у 5-6 класах. Для учнів 7 класу залишаються чинними інструктивно-методичні рекомендації, що містяться у листі Міністерства від 26.06.2015 № 1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»Для учнів 9-11-х класів чинними залишаються рекомендації, що містяться у листі Міністерства від 01.06.2012 № 1/9-426 "Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін" (Інформаційний збірник та коментарі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 17-22, 2012 р.).
Також, з метою розвитку в учнів навичок усного рахунку (натуральні, цілі та десяткові числа) є можливість застосовувати нестандартні та інтерактивні методи, використовувати он-лайн ресурси, зокрема тренувальні майданчики та майданчики для змагань Прангліміне на безкоштовному ресурсі за посиланням:http://lviv.miksike.net/#pranglimine/rules
Наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2016 № 826 «Про затвердження навчальних програм для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів» затверджені зміни, щодо розвантаження навчальних програм з математики для старшої школи всіх рівнів вивчення цього навчального предмету.
У зв’язку з перевантаженням учнів 11 класів, пов’язаним із надлишком навчального матеріалу в 11 класі, а також необхідністю підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання, було прийнято рішення, щодо перенесення частини навчального матеріалу до 10 класу. Мова йде про теми, що стосуються границі функції та похідної в курсі алгебри та початків аналізу, а також координат у просторі та векторів у курсі геометрії. Для цього також укладено окрему таблицю зі змістом навчального матеріалу на 2016/2017 (перехідний) навчальний рік.
Також враховано можливість, що навчальні заклади не зможуть забезпечити навчальний процес навчальною літературою. В такому випадку пропонується вивчати теми в старій послідовності у відповідності до рекомендацій програми. Деяких змін також зазнали державні вимоги навчальної програми, певним чином послабивши вимоги до учнів.
Змінено розподіл годин між алгеброю та початками аналізу і геометрією у програмі поглибленого вивчення математики. Тепер пропонується виділити 6 годин на тиждень на алгебру та 3 години на тиждень на геометрію. Аналогічний поділ між предметами рекомендується використовувати і в профільних класах, з цією метою у програмі профільного рівня наведено 2 можливі схеми поділу годин між цими математичними курсами.
Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичні фахові видання: «Математика в рідній школі», «Математика», «Математика в школах України». 






Міністерство освіти і науки України
НАКАЗ
№ 889 від 27 липня 2016 року
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 серпня 2016 р.
за № 1114/29244
Деякі питання проведення в 2017 році
зовнішнього незалежного оцінювання
результатів навчання, здобутих на
основі повної загальної середньої освіти
Відповідно до частини третьої статті 45 Закону України «Про вищу освіту», статті 34 Закону України «Про загальну середню освіту», Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року № 1095 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 липня 2015 року № 533), НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік навчальних предметів, із яких у 2017 році проводиться зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти (далі – Перелік), що додається.
2. Встановити, що в 2017 році:
1) зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, проводитиметься з 23 травня до 15 липня;
2) кожен зареєстрований учасник зовнішнього незалежного оцінювання має право скласти тести не більш як із чотирьох навчальних предметів із Переліку;
3) результати зовнішнього незалежного оцінювання з трьох предметів (українська мова і література (українська мова), математика або історія України (період ХХ – початок ХХІ століття), а також один навчальний предмет за вибором випускника) зараховуються як результати державної підсумкової атестації за освітній рівень повної загальної середньої освіти для випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року.
3. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю. Г.) подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П.К.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр                                                                                                                   Л. Гриневич
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
27.07.2016  № 889
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 серпня 2016 р.
за № 1114/29244
ПЕРЕЛІК
навчальних предметів, із яких у 2017 році проводиться зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти
1. Українська мова і література
2. Історія України
3. Математика
4. Біологія
5. Географія
6. Фізика
7. Хімія
8. Англійська мова
9. Іспанська мова
10. Німецька мова
11. Російська мова
12. Французька мова
Директор департаменту вищої освіти                                                                            О. Шаров
Директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти                    Ю. Кононенко

Інші нормативні документи:












Закони України:

"Про освіту""Про загальну середню освіту"  Скачати 

Державні стандарти:
 - Постанова КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 14 січня 2004 р. № 24 "ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної середньої освіти" Скачати
 - Державний стандарт початкової загальної освіти (поступово набирає чинності з 1 вересня 2012)  Скачати
 - Державний стандарт повної загальної середньої освіти (поступово набирає чинності з 1 вересня 2013)  Скачати
 - Чинний Державний стандарт початкової загальної освіти  Скачати

Навчальні програми:
Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти):
   - Математика   Скачати
   - Інформатика   Скачати 
Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів:
   - Математика   Скачати
   - Інформатика   Скачати
Навчальні програми для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів:
   - Математика:
                      -• Рівень стандарту        Скачати
                      -• Академічний рівень    Скачати 
                      -• Профільний рівень     Скачати 
                      -• Поглиблений рівень   Скачати 
Критерії оцінювання: 
 - Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів          Скачати
 - Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики   Скачати
 - Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики за новим Державним стандартом   Скачати 

Методичні рекомендації:
  - Методичні рекомендації щодо вивчення математики у 2013/2014 н.р. (МОІППО Веліховська О.Б.) Скачати 
  - Лист Міністерства № 1/9-368 від 24.05.2013 "Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі"  Скачати
   - Про організацію навчально-виховного процесу в 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі Скачати

 Посадові інструкції:
Зразки посадових інструкцій для працівників школи Скачати 


Немає коментарів:

Дописати коментар