Позакласна робота

Найрозумніші проти найкмітливіших

Мета: формування ставлення учнів до математики як невід’ємної складової загальної культури людини, необхідної умови її повноцінного життя в сучасному суспільстві на основі ознайомлення з ідеями і методами математики як універсальної мови науки і техніки;  розвивати пам'ять, логічне мислен­ня, обчислювальні навички; виховувати вміння бути обережним, піклуватися про своє здоров'я, здоров'я близьких та рідних.

Обладнання: завдання для команд, магнітна до­шка, аркуш зі сходами, магнітики, ручки, папір, пор­трети математика та письменниці, мультимедійна презентація, фото збірок та математичних знаків.

Хід заходу
ПЕРШИЙ   РАУНД.
 «А  ЧИ   Б?»                     
Кожній команді ставлять запитання з дво­ма варіантами відповіді (А чи Б). Час на роз­думи — 1 хв.

Запитання для команди мовознавців
Перший пам'ятник Кобзареві було відкрито не в Україні, а в сучасному Казахстані, на пів­острові Мангишлак. 1881 року на напівкруглому постаменті було встановлено погруддя Т. Г. Шев­ченка. У якому місті України 1889 року в садибі меценатки Христини Алчевської було встановлено мармуровий бюст — перший в Україні пам'ятник Тарасу Шевченку?
А Харків ;    Б Канів    

Запитання для команди математиків
Прізвище та ім'я Жана Лерона Д'Аламбера мають незвичайне походження: дитиною його було підкинуто. Комісар поліції наказав назвати хлоп­чика Жаном Лероном на честь церкви Жана Круг­лого, на сходах якої його знайшли. Прізвище Д'Аламбер він придумав собі сам у зріло­му віці за ім'ям свого прийомного батька Аламбера. Яку професію обрав спочатку майбутній видат­ний математик, прагнучи досягти успіхів у житті?
А Лікар;     Б Юрист   
  
Бонусне запитання для команди мовознавців
Не більше скількох відсотків, на думку ме­диків України, загальна маса шкільного ранця учня може становити від маси власника цього ранця?                                Відповідь. 12 %.
ДРУГИЙ РАУНД.
«ВСТАНОВЛЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ» »
 Кожній команді потрібно встановити від­повідність  між  словами.  Час  виконання  — 2,5 хв.

  
Завдання для команди мовознавців
1
Залити за шкуру
А
Рано
2
Дати перцю
Б
Пихатий
3
Ні світ ні зоря
В
Пліткарі
4
Ахіллесова п'ята
Г
Ледарювати
5
Злі язики
Д
Дошкуляти
6
Вовк в овечій шкурі
Е
Пропаде
7
Кирпа вгору
ж
Слабке місце
8
Баклуші бити
3
Лицемір
9
Узяти бика за роги
І
Вилаяти
10
Кури загребуть
к
Діяти рішуче





Відповідь. 1 — Д. 2 — І. З — А. 4 — Ж. 5 В. 6 — 3. 7 — Б. 8 — Г. 9 — К. 10 — Е.

Завдання для команди математиків

1
Поперечник
А
Радіус
2
Прямовисний
Б
Гіпотеза
3
Кидати вгору
В
Бісектриса
4
Спиця колеса
Г
Діаметр
5
Той, що несе
Д
Гіпотенуза
6
Припускаю
Е
Гіпербола
7
Січу двічі
ж
Перпендикуляр
8
Льняна нитка
3
Діагональ
9
Натягувати
І
Лінія
10
Та, що проходить че­рез кут
к
Вектор

Відповідь. 1 — Г. 2 — Ж. З — Е. 4 — А. 5 — К. 6 — Б. 7 — В. 8 — І. 9 — Д. 10 — 3.

Бонусне запитання для команди математиків

Скільки відсотків дітей України готові наді­слати свої фото незнайомцям у мережі Інтернет?
 Відповідь. 28 %.



Третій РАУНД.
На сцену виносять портрети видатних лю­дей. Один із учас­ників команди підходить до зворотного боку портрета і становиться так, щоб його обличчя було видно крізь прорізь у портреті. Цей гра­вець має вгадати, кого він зображує. Учасник може ставити запитання команді, а команда має відповідати лише «так» чи «ні». За 1,5 хвилини гравець має назвати видатного діяча, чиїм портретом віч став.



Бонусне запитання для команди мовознавців
Скільки відсотків дітей України знають, що енергетичні напої руйнують внутрішні органи?
 Відповідь. 56 %.

Четвертий  РАУНД.
 «ОБМІН РОЛЯМИ»
У наступному раунді команди обмінюються ролями. За 1,5 хвилини команді математиків по­трібно придумати риму до вірша про рідну мову, а команді мовознавців розв'язати задачу.

Завдання для команди математиків
Мова наша...,
Дзвінкоголоса, ніжна,...,
 Прекрасна, поетична і...
Як мами пісня...

Приклад відповіді
Мова наша пречудова,
Дзвінкоголоса, ніжна, калинова,
 Прекрасна, поетична й веселкова
 Як мами пісня колискова.


Завдання для команди мовознавців
Шкільна газета «Сорока» виходить один раз на 2 місяці накладом 620 екземплярів. Для випуску одного номера газети потрібно 2 ар­куші паперу. Папір продається в пачках по 500 аркушів. Яку найменшу кількість пачок паперу потрібно придбати, щоб вистачило для випуску газет упродовж року?
Відповідь. 15 пачок паперу.

Бонусне запитання для команди математиків
За втрати скількох відсотків води людина помирає?
Відповідь. 20 %.

П‘ятий РАУНД.
« З миру по нитці – зі слова по букві»

Вибравши зі слова, яке є відповіддю на запитання, указану букву і записавши її у відповідну комірку, ви дістанете ключове слово.

1.  Геометрична фігура, яка є стороною будь-якого чотирикутника. Шоста буква.
2.  Прямокутник, усі сторони якого рівні. Четверта буква.
3.  Чотирикутник, у якого тільки дві сторони паралельні. Сьома буква.
4.  Паралелограм, усі сторони якого рівні. Четверта буква.
5.  Паралелограм, усі кути якого прямі. Дев'ята буква.
6.  Сторони чотирикутника, які не мають спільних точок. Десята буква.
7.  Чотирикутник, усі вершини якого належать колу. Четверта буква.
8.  Сума всіх сторін чотирикутника. Сьома буква.
9.  Відрізок, що сполучає протилежні вершини чотирикутника. Дев'ята буква.



Бонусне запитання для команди мовознавців

У скількох відсотків дітей України , які побачили рекламу алкоголю чи тютюну, хоча б раз виникло бажання спробувати ці вироби?

Відповідь. 28 %.

РАУНД «Асоціації»

Установіть відповідність між математични­ми поняттями і приказками або прислів'ями, з якими вони асоціюються.
Математичні поняття: нуль, протилежні числа, подвійна нерівність, модуль числа, по­дібні доданки.
Приказки і прислів'я: Ні риба ні м'ясо. Криве дерево, а яблука солодкі.  Ранок  старший  за вечір і молодший за день. Люди з людьми, а гори з горами. Два брати у воду дивляться, а повік не зій­дуться.
{Відповідь. Нуль — Ні риба ні м'ясо (ні до­датний, ні від'ємний). Протилежні числа Два брати у воду дивляться, а повік не зі­йдуться. Подвійна нерівність Ранок стар­ший за вечір і молодший за день. Модуль числа Криве дерево, а яблука солодкі (мо­дуль від'ємного числа додатний). Подібні до­данки Люди з людьми, а гори з горами).


Бонусне запитання для команди математиків
На скільки відсотків , за даними ВООЗ, здоров‘я людини залежить від способу її життя?
Відповідь. 50 %.

Фактори, що впливають на формування здоров‘я
Спадковість – 20%
Рівень медицини – 10%
Екологія -20%
Спосіб життя -50%


Чи правильне твердження? З букв, які і відповідають правильним твердженням, склади прізвище відомого математика і поета. 

(слайд 9)
Омар Хайям (1048-1131) — перський по­ет, математик, філософ. Хайям уперше в історії математики дав повну класифікацію всіх ви­дів рівнянь — лінійних, квадратних і кубічних, першим порушив питан­ня про зв'язок геометрії з алгеброю, обґрунтував теорію геометричного розв'язання алгебраїчних рівнянь.
Особливо Омар Хайям відомий завдяки , своїм рубаї — мініатюрним віршованим творам, що виражають певну думку.                      ,
Мені нагадують людські серця
Крихке й тоненьке серце олівця —
Зламати легко, застругати важче,
Списати неможливо до кінця.
(Переклад Д. Павличко)

Шостий РАУНД.

Ігровий момент «Знайди девіз наступного завдання».

Гєренвминклоревпідкоряєощгіпе
 Зщовквершиниротниаптолургтой
 Хтожбошгтновжясагнитбретродо
Зунихдьгпнеовснроьгтесмпрагнед

Бонусне запитання для команди математиків
Скільки відсотків дітей України знають, що енергетичні напої руйнують внутрішні органи?
СЬОМИЙ РАУНД (ФІНАЛЬНИЙ).
«КРУТИЙ ПІДЙОМ»
На магнітній дошці побудовані сходинки з нумерацією, біля сходинок прикріплені маг­нітики кожної з команд. Командам ставлять запитання, на які після обговорення відпові­дають капітани. Якщо капітан відповідає пра­вильно, магнітик команди піднімають на одну сходинку, якщо неправильно, — магнітик за­лишають на місці.

Завдання для команди математиків
1. Пакет містить 0,2 кг цукру. Скільки по­трібно таких пакетів цукру, щоб у порож­ній мішок засипати 6 кг цукру? Відповідь. ЗО пакетів.
2. На одній шальці терезів лежить гиря ма­сою 1 кг і півциглини, а на другій — одна цеглина. Терези перебувають у рівновазі. Знайдіть масу однієї цеглини.
Відповідь. 2 кг.
3. Яка цифра завжди катається в електричці? Відповідь. Три.
4. Які геометричні фігури дружать із Сонцем? Відповідь. Промені.
5. Чи можливо з прямокутних паралелепіпе­дів із вимірами 1' м, 1 м, 2 м скласти куб, ребро якого дорівнює 3 м?
Відповідь. Ні.
6. Скільки бегемотів зможе перевезти п'яти­тонна машина, якщо маса одного бегемота дорівнює 1500 кг?
Відповідь. З бегемоти.
7. Олексій, Борис, Василь і Геннадій — найкращі математики класу. На шкільну олім­піаду потрібно обрати команду з трьох учнів. Скількома способами це можна зро­бити?
Відповідь. Чотирма способами.
8. Знайдіть середню швидкість руху туриста, якщо він ішов 2 год зі швидкістю
 5 км/год і 3 год зі швидкістю 4 км/год. Відповідь. 4,4 км/год.


Завдання для команди мовознавців
1. Без чого не можуть обійтися мисливці, ба­рабанщики і математики?
Відповідь. Дріб.
2. Що є в кожного слова, рослини і рів­няння?
Відповідь. Корінь.
3. Яка цифра красується у центрі вітрини? Відповідь. Три.
4. На який кут повертається солдат за коман­дою «Кругом!»?
Відповідь. 180°.
5. Яку геометричну фігуру носять на голові чоловіки?
Відповідь. Циліндр.
6. Ім'я якої казкової героїні походить від на­зви одиниці вимірювання довжини? Відповідь. Дюймовочка.
7. У якому слові можна знайти цілий метр букв «о»?
Відповідь: Метро.
8. Баскетбольний матч закінчився з рахунком 75 : 80, але жоден із баскетболістів не за­кинув жодного м'яча. Як таке могло бути?
 Відповідь. М'ячі закинули баскетболістки.

Підсумок гри
Учитель. Наші змагання закінчилися. Ми вітаємо переможців. Я вважаю, що пере­можених сьогодні немає. Адже ми гарно і ко­рисно відпочили й оздоровилися.
Бажаю всім вам бути здоровими. Якщо лю­дина здорова, то вона весела, красива, сильна, витривала, смілива, прекрасно себе почуває, наполегливо працює, навчається, займаєть­ся улюбленою справою. Отже, доброго всім здоров'я! Будьте щасливими й радісними! 


Завдання для команди мовознавців
1
Залити за шкуру
А
Рано
2
Дати перцю
Б
Пихатий
3
Ні світ ні зоря
В
Пліткарі
4
Ахіллесова п'ята
Г
Ледарювати
5
Злі язики
Д
Дошкуляти
6
Вовк в овечій шкурі
Е
Пропаде
7
Кирпа вгору
ж
Слабке місце
8
Баклуші бити
3
Лицемір
9
Узяти бика за роги
І
Вилаяти
10
Кури загребуть
к
Діяти рішуче








Завдання для команди математиків

1
Поперечник
А
Радіус
2
Прямовисний
Б
Гіпотеза
3
Кидати вгору
В
Бісектриса
4
Спиця колеса
Г
Діаметр
5
Той, що несе
Д
Гіпотенуза
6
Припускаю
Е
Гіпербола
7
Січу двічі
ж
Перпендикуляр
8
Льняна нитка
3
Діагональ
9
Натягувати
І
Лінія
10
Та, що проходить че­рез кут
к
Вектор





  
Завдання для команди математиків
Мова наша...,
Дзвінкоголоса, ніжна,...,
 Прекрасна, поетична і...
Як мами пісня...



Завдання для команди мовознавців
Шкільна газета «Сорока» виходить один раз на 2 місяці накладом 620 екземплярів. Для випуску одного номера газети потрібно 2 ар­куші паперу. Папір продається в пачках по 500 аркушів. Яку найменшу кількість пачок паперу потрібно придбати, щоб вистачило для випуску газет упродовж року?


1.  Геометрична фігура, яка є стороною будь-якого чотирикутника. Шоста буква.
2.  Прямокутник, усі сторони якого рівні. Четверта буква.
3.  Чотирикутник, у якого тільки дві сторони паралельні. Сьома буква.
4.  Паралелограм, усі сторони якого рівні. Четверта буква.
5.  Паралелограм, усі кути якого прямі. Дев'ята буква.
6.  Сторони чотирикутника, які не мають спільних точок. Десята буква.
7.  Чотирикутник, усі вершини якого належать колу. Четверта буква.
8.  Сума всіх сторін чотирикутника. Сьома буква.
9.  Відрізок, що сполучає протилежні вершини чотирикутника. Дев'ята буква.


1.  Геометрична фігура, яка є стороною будь-якого чотирикутника. Шоста буква.
2.  Прямокутник, усі сторони якого рівні. Четверта буква.
3.  Чотирикутник, у якого тільки дві сторони паралельні. Сьома буква.
4.  Паралелограм, усі сторони якого рівні. Четверта буква.
5.  Паралелограм, усі кути якого прямі. Дев'ята буква.
6.  Сторони чотирикутника, які не мають спільних точок. Десята буква.
7.  Чотирикутник, усі вершини якого належать колу. Четверта буква.
8.  Сума всіх сторін чотирикутника. Сьома буква.
9.  Відрізок, що сполучає протилежні вершини чотирикутника. Дев'ята буква.



Гєренвминклоревпідкоряєощгіпе
 Зщовквершиниротниаптолургтой
 Хтожбошгтновжясагнитбретродо
Зунихдьгпнеовснроьгтесмпрагнед

Гєренвминклоревпідкоряєощгіпе
 Зщовквершиниротниаптолургтой
 Хтожбошгтновжясагнитбретродо
Зунихдьгпнеовснроьгтесмпрагнед 


Завдання для команди математиків
1.           Пакет містить 0,2 кг цукру. Скільки по­трібно таких пакетів цукру, щоб у порож­ній мішок засипати 6 кг цукру?
2. На одній шальці терезів лежить гиря ма­сою 1 кг і півциглини, а на другій — одна цеглина. Терези перебувають у рівновазі. Знайдіть масу однієї цеглини.
3. Яка цифра завжди катається в електричці?.
4. Які геометричні фігури дружать із Сонцем?.
5. Чи можливо з прямокутних паралелепіпе­дів із вимірами 1' м, 1 м, 2 м скласти куб, ребро якого дорівнює 3 м?
6. Скільки бегемотів зможе перевезти п'яти­тонна машина, якщо маса одного бегемота дорівнює 1500 кг?
7. Олексій, Борис, Василь і Геннадій — найкращі математики класу. На шкільну олім­піаду потрібно обрати команду з трьох учнів. Скількома способами це можна зро­бити?
8. Знайдіть середню швидкість руху туриста, якщо він ішов 2 год зі швидкістю
 5 км/год і 3 год зі швидкістю 4 км/год.


Завдання для команди мовознавців
1. Без чого не можуть обійтися мисливці, ба­рабанщики і математики?
2. Що є в кожного слова, рослини і рів­няння?
3. Яка цифра красується у центрі вітрини?.
4. На який кут повертається солдат за коман­дою «Кругом!»?
5. Яку геометричну фігуру носять на голові чоловіки?
6. Ім'я якої казкової героїні походить від на­зви одиниці вимірювання довжини? 7. У якому слові можна знайти цілий метр букв «о»?
8. Баскетбольний матч закінчився з рахунком 75 : 80, але жоден із баскетболістів не за­кинув жодного м'яча. Як таке могло бути? 




Позакласні заходи



Немає коментарів:

Дописати коментар